czwartek, 22 marca 2012

Salvador Dali i Opeth


Nie zdarzyło mi się jeszcze pisać o tej porze, ale znalazłem właśnie coś, czym warto się podzielić.

Mam nadzieję, że dwie nazwy zawarte w tytule nie są nikomu obce. Z jednej strony mamy znanego całemu światu hiszpańskiego surrealistę, a z drugiej skandynawską legendę progresywnego metalu. Obraz, który powstał przy udziale malarza dzieli od utworu Szwedów ponad 60 lat, a jednak całość prezentuje się jak gdyby była tworzona specjalnie na potrzeby takiego połączenia. Fascynujące, że tak płynnie udało się połączyć dwa nurty sztuki, które razem tak świetnie się splatają. Oglądając to miałem wrażenie, że artyści mieli zamiar wyrazić to samo tyle, że Dali posługiwał się obrazem a Opeth dźwiękami. Tym samym mamy doskonały przykład jak bardzo wspólne prezentowanie obrazu i dźwięku potęguje przekaz i wzmacnia obraz. Co prawda jest to doskonale znany fakt- stąd między innymi popularność wszelkiej maści teledysków na MTV, 4FunTv i innych tego typu stacjach.Przyznacie, jednak, że wizualizacja do I Feel the Dark to zupełnie inna klasa niż to, co oferuje większość zespołów.

Mam nadzieję, że będę miał okazję prezentować kolejne tego typu produkcje oraz czekam na Wasze propozycje klipów, które zrobiły na Was specjalne wrażenie.

1 komentarz:

  1. Bardzo fajne teledyski ma Tool. Co do Opeth - od dawna próbuję się do nich przekonać ale nadal nie pasuje mi tu wokal death metalowy.

    OdpowiedzUsuń